Menú

Projecte Anem x + Matemàtiques

Els alumnes de 4t d´ESO Javier Prados Herrero, Enrique Rivero Vorokova i Alba Roma Gómez han participat durant aquest curs escolar 2016-2017, als tallers Anemx+Matemàtiques que organitza la Federació d´Entitats d´Ensenyants de les Matemàtiques de Catalunya (FEEMCAT) a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC. La inscripció dels alumnes s’ha fet a través de l’Associació de Barcelona per a l’estudi i l’aprenentatge de les Matemàtiques (ABEAM)


Anemx+Matemàtiques són uns tallers adreçats als alumnes de 4t d’ESO amb certa destresa i gust per les matemàtiques. Els alumnes han participat en 9 sessions de 3 hores els dissabtes al matí i han compartit temps i inquietuds matemàtiques amb altres nois i noies de diversos centres de la província de Barcelona.

Cada sessió ha permès a l´alumnat aprofundir en aspectes de les matemàtiques complementaris als del currículum oficial com són temes d´història matemàtica, relacions entre literatura i matemàtiques, jocs d´estratègia, criptografia, geometria dinàmica, etc.

Els materials que han treballat han estat dissenyats per la FESPM (Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas). Podeu veure aquests materials en el web oficial del projecte http://venxmas.fespm.es/?lang=ca

Agraïm a en Javier, l’Enrique i l’Alba i a les seves famílies, el seu esforç, dedicació i entusiasme, i els hi desitgem molts encerts en el futur.

Anna Argemí, professora de matemàtiques.

Anemx+Matemàtiques

Som uns alumnes de 4t d’ESO. La nostra professora de matemàtiques ens va proposar assistir a un curset de matemàtiques a la facultat d’estadística de la UPC alguns dissabtes a l’any pels matins. El curset consta de 9 sessions de tres hores, en cada sessió es treballa un tema diferent.

Ens ha semblat una molt bona oportunitat per jugar amb les matemàtiques, resoldre problemes quotidians i treballar les matemàtiques en grups. Hem pogut conèixer a molta gent, també amb ganes d’aprendre coses.

En algunes sessions treballàvem més amb càlculs i problemes, i en d’altres pensàvem i ens responíem preguntes quotidianes: sobre les matricules dels cotxes, si hem de jugar o no a la loteria, sobre l’atzar en la vida… En una altre sessió vam aprendre a fer servir el geogebra.

Aquest projecte és adreçat als alumnes, que sense tenir cap capacitat especial, tenen ganes de gaudir amb les matemàtiques i que volen anar més enllà del que ofereix l’ensenyament reglat. Cada sessió canviava el nostre professorat, així també, amb diferents experiències, vam poder veure altres punts de vista del món de les matemàtiques.

Alba Roma, Enrique Rivero i Javier Prados

0

Categories:   Secundària