QUÈ HE APRÈS AVUI ?

Els nens ens expliquen que han après després de construir un mapa de conceptes sobre els sentits

Els alumnes de tercer de primària estan treballant els sentits. D’aquest tema s’han realitzat diferents activitats per conèixer i aprofundir en els continguts. Una de les activitats ha estat iniciar-se en la construcció d’un mapa de conceptes simple, entre tota la classe, sobre aquest tema i aplicant l’estructura 1-2-4.

Els alumnes van realitzar la lectura del text primer individualment i, després, per parelles, havien de subratllar les paraules més importants del text. Finalment, en equips cooperatius havien de posar en comú les paraules que havien subratllat i posar-se d’acord per escollir-ne vuit paraules.

A partir de les paraules que van acabar sortint en els diferents equips, vam anar construint el mapa de conceptes entre tots. Cadascun d’aquests s’anaven connectant amb un dels sentits i ho anaven relacionant. Dins del treball del mapa de conceptes han començat a aparèixer elements que el formen com, per exemple, paraules clau (conceptes) situades en requadres, línies d’enllaç (fletxes o ratlles per unir) i algunes paraules d’enllaç per relacionar els conceptes.

Quan es va acabar l’activitat vam posar en comú amb els alumnes el que havien après. En aquest vídeo us en deixem una mostra.

Valorem el mapa de conceptes com una bona eina ja que els alumnes construeixen aprenentatges més significatius. El mapa de conceptes que es va crear s’ha anat treballant en diferents sessions per anar-lo completant. Aquesta eina s’ha transcrit en un full per tal que els hi pugui ser útil com a full d’estudi.

Equip docent de tercer de primària

 

By ELCRIT