Menú

PreFuture nano – CHALLENGENANO

 

A l’ESO, hem començat tots amb moltes ganes els nous itineraris, i com sempre els professors han volgut informar-nos, explicar-nos els concepte és bàsics del tema que ens passarem setmanes investigant i descobrint.

A 3r de l’ESO, els tutors han plantejat preguntes al voltant d’un tema molt curiós i poc freqüent per a nosaltres; la nanociència i la nanotecnologia. Unes paraules que fins fa poc eren estranyes d’escoltar, i que encara no acostumem a sentir.

Abans de començar a fer les tasques, els professors van aconseguir enviar a uns quants alumnes de la promoció al CCiT-UB per documentar-se i experimentar amb nous materials amb tecnologia nano. I per poder tenir encara més clar el tema, uns estudiants de la UAB ens van fer una xerrada fantàstica amb la intenció de fer-nos entendre millor els conceptes que utilitzaríem més endavant en l’itinerari. Van portar exemples dels diferents avenços tecnològics actuals gràcies als estudis sobre nanociència i nanotecnologia, van demanar alumnes per participar en diferents experiments i respondre totes les preguntes que sorgien, fent una xerrada dinàmica en la qual tothom podia participar. També vam tenir la sort de que una de les estudiants ens respongués uns dubtes sobre la ciència, el Grau de Nanociència i Nanotecnologia i la seva visió de quina la utilitat d’aquests estudis. Ens va sorprendre el projecte de pràctiques que estava realitzant, relacionat amb la medicina, i quines coses podrien ser possibles en un futur si seguia avançant la ciència i les investigacions i si la gent començava a ser conscient de les tecnologies del futur.

Al final de la tarda, tots havíem après alguna cosa sobre nano, així que en un post-it, vam escriure que havíem après, i en un altre que ens havia sorprès.

Definitivament, una manera genial de començar amb ganes un nou itinerari!

Pos-it a la pissarra

01

Experimentant

02

Estudiants del grau de Nanociència i Nanotecnologia de la UAB.

03

L’Alba Gutierrez en un moment de la xerrada

04

Maria Rivas, 3rC

2

Categories:   Secundària