Menú

Com treballem les divisions els alumnes de 4t?

Els alumnes de 4t estan treballant la divisió exacta i entera.

Una de les tasques ha estat treballar el concepte de repartir amb material manipulatiu, i una segona tasca ha estat escriure el procés que realitzen per fer una divisió.

Aquest treball el van portar a terme amb l’equip cooperatiu, utilitzant l’estructura del full giratori. Els nens es van repartir l’ordre en què escriurien els passos i després, cada pas, l’havien d’anar consensuant entre tots els nens de l’equip, i finalment escriure’ls.

A partir de les aportacions de tots els equips s’ha elaborat un document de grup -classe recollint els 3 o 4 passos que utilitzen per dividir.

Per què elaborem aquest treball?

Creiem que treballar manipulativament els ajuda a integrar millor els coneixements i a entendre conceptes matemàtics que poden arribar a ser molt abstractes, en aquest cas aprendre que quan dividim estem repartint.

Per altra banda, escriure el procés els ajuda a reflexionar sobre com es fan les divisions. Per començar, creiem que no és tan important aprendre a dividir mecànicament, o bé saber el resultat d’aquesta, sinó entendre què vol dir dividir i quin procés han de fer per resoldre la divisió.

El document elaborat amb totes les idees dels equips els ajudarà a orientar-se en les properes divisions que facin, d’aquí que rebi el nom de «base d’orientació». Aquest instrument ajuda a regular el seu propi procés d’aprenentatge.

CÀLCUL OPERATORI

Quins passos seguim per fer una divisió exacta o entera :

25 / 5

1) Busquem un número de la taula del divisor (5) que ens doni o s’apropi al dividend (25) i el posem en el quocient. (Xuxes dolces, Les patates de truita, Costelles amb salsa, Les gambes salades)

2) Multipliquem el divisor pel quocient. (Les creps alegres, The funny sweet)

3) Comprovem si el resultat és igual que el dividend i mirem si és una divisió exacta o entera. (Les costelles amb salsa)

4) Si és exacta, en el residu hi posarem un 0.

I, si és una divisió entera en el residu hi posarem el número que falti per arribar a 25. (Les xuxes dolces, Les hamburgueses happy..)

GRUP-CLASSE 4t-A

divisió divisió2

0

Categories:   Primària