Durant tot el primer trimestre els alumnes de quart de Primària han après a escriure notícies. El seu treball final ha estat fer un petit diari a cada classe. A continuació podreu llegir el de 4t B. Esperem que us agradi molt.

HEM ESTRENAT EL MENJADOR NOU DE L’ESCOLA PIA DE GRANOLLERS!

A l’escola Pia de Granollers els alumnes de Primària i de Secundària han estrenat un menjador nou.

Els cuiners porten15 anys treballant en aquest menjador.

El menjador nou està a la planta baixa, al costat de l’ entrada. Depenent dels alumnes que es queden a dinar, els cuiners fan 550 plats com a mínim i 750 com a màxim cada dia.

Hi ha una empresa que proposa els menús equilibrats. En total, els cuiners són 2 i 4 ajudants. En total són 6. Els cuiners van decidir treballar aquí a l’escola perquè els agradava cuinar i el menjador nou.

Geru Zhang

Khadija El mihaoubes

Biel Martin

Adrià Roca

menjador

Els alumnes de 4t fan de meteoròlegs

Des de l´any 2014 els alumnes de 4t de Primària fan un treball de Medi relacionat amb el temps atmosfèric.

Una de les activitats del nostre treball consisteix en mesurar durant els mesos de novembre, febrer i maig la temperatura, la pluja i el vent de Granollers.

Cada dia un dels alumnes de cada classe mesurava la temperatura que hi havia a Granollers a les 9 h. del matí. L´aparell que mesura la temperatura és el termòmetre. Els companys deien el que havien vist al termòmetre i aquesta dada l’apuntàvem en una gràfica que tenim a la classe.
Hi ha diferents gràfics: de vents, de temperatures i de precipitacions.

Els alumnes de l’Escola Pia de Granollers de 4t de Primària fan el gràfic de vents amb els colors vermell (vent fort), taronja (vent suau) i groc (vent encalmat).

El gràfic de temperatures l’organitzen: marró el mes de novembre, blau el mes de febrer i el maig de color verd. És un gràfic on es marquen amb punts les temperatures diàries i després s’uneixen amb una línia.

El gràfic de precipitacions es fa de color blau i és un diagrama de barres.

Clara Grau

Emma.Rigat,

Sergi Uzñate,

Álvaro Hernández

meteorolegs

Els exploradors de llibres a l’Escola Pia de Granollers

Els Exploradors els organitza  la biblioteca de l’escola de Primària i es fan des del curs 2007-08. Els llibres els trien un grup d’animació de lectura i quasi totes les escoles PIA ho fan.

La Pilar, l’encarregada de la biblioteca de l’escola Pia de Granollers, treballa des de fa 10 anys aquí a l’escola. A la Pilar li agrada dedicar-se a això perquè li agrada remenar llibres i compartir les històries que ha llegit amb els companys.

Normalment s’ acostumen  a llegir 4 llibres per curs. Aquest any a 4t de Primària es llegeixen “L’Ottolina va a l’escola”, “El misteri de la tifa abandonada”, “ Brujarella”  i “Linderberch”.

La Pilar sempre  es llegeix els llibres abans de donar-los als alumnes. En total 56 alumnes de 4t s’han llegit “L’Ottolina va a l’escola”, 36 alumnes s’han llegit “El misteri de la tifa abandonada”,  24 alumnes s’han llegit el llibre de “Brujarella” i 49 alumnes s’han llegit el llibre de “Linderberch”.

Carla Martínez

Sofia Moreno

Marc Del Moral

Gerard Curto


exploradors

                     ELS POLLETS DE 5è B

         Els nens i nenes de 5è estan molt contents perquè han nascut pollets

Els alumnes de 5è B estan estudiant els animals vertebrats i una de les activitats que els va agradar més va ser l´estudi de la reproducció de les aus.

Després d’estudiar que les aus neixen d´ous i que aquests ous han d´estar incubats durant un determinat temps segons l´espècie, els tutors de cada classe van dir als nens/es si voluntàriament volien  portar ous a la classe. Els ous havien de ser fecundats i frescos. Gràcies als ous que van portar l´Emma, l’Aitana, la Júlia, en Pau, la Carla i en Nil van poder fer l’activitat. La majoria dels ous els van anar a buscar a la granja dels avis o d´algun conegut de la família.

Quan van tenir els ous, entre tots en van aconseguir 32, els van posar dins d´una incubadora que és com una mena de capsa on els ous estarien a  una temperatura adequada (uns 38º C) i amb una humitat correcta…. Si tenien sort, al cap de 21 dies els neixerien pollets.

Durant aquests  21 dies, cada dia havien de girar els ous de dos a tres cops i comprovar que dins la incubadora la temperatura i la humitat  fos l’adequada.

Els dies van anar passant i finalment el dimarts 21 de novembre van néixer tres pollets.

Dels trenta-dos ous que van portar els hi van néixer vuit pollets però un d´ells va morir perquè anava coix i li costava menjar i beure.

Cada divendres, set alumnes de 5è B triats aleatòriament havien de portar una caixa gran i la mestra els donava una bosseta amb pinso perquè el pollet  pogués alimentar-se durant el cap de setmana.

Durant la setmana només se´ls podien emportar els nens que el divendres haguessin estat malalts i no se’ls haguessin pogut emportar.

El procés dels pollets consisteix en: s’ha d’agafar un ou fecundat, després ha d’estar l’ou vint-i-un dies a la incubadora i s’han de moure cada dotze hores i a continuació els set últims dies no s’han de moure. Després de vint-i-un dies aproximadament neixen els pollets. Al cap de 24 h. els posen en una capsa amb una bombeta (per donar escalfor), aigua i pinso.

Els pollets van néixer el 21 de novembre i el 5 de desembre acabaran d’estudiar els pollets i se’ls  emportaran a casa.

Abigail Morales

Berta Gordo

Pau Costa

Oriol Auguet

pollets

LES ACTIVITATS  EXTRAESCOLARS

Les activitats extraescolars són totes aquelles activitats que es fan  quan sortim de l’escola a partir de les 17:00 h, a l’estona del dinar ( Primària Musical) o durant el cap de setmana.

Els nens i nenes de 3r i 4t de la nostra escola fan aquestes extraescolars: de futbol en fan 36 nens, de bàsquet en fan 25, de dansa en fan 23, d’ anglès en fan 86, de cataquesis en fan 41, de música en fan 51, de natació en fan 10 i d’handbol en fan 11. En total hi ha 283 alumnes que fan extraescolars al Cicle Mitjà.

Per poder tenir aquestes dades hem anat passant per cada classe de Cicle Mitjà i hem fet les preguntes corresponents. L’activitat que es fa més és l’anglès i la que menys és la natació.

Com podeu comprovar, són molts els alumnes que fora de l’horari escolar realitzen alguna activitat.

Ivet Fernández

Ot Serra

Jorge Bendezu Issac

Guillem Gelabert

extraescolars

         LES MILLORS NADALES

   Els nens de l’Escola Pia cantaran davant dels pares les cançons que han preparat al llarg d’aquest primer trimestre

El dimecres 20 de desembre a les 16:00 h, els nens de 4t, 5è i 6è de Primària de l’Escola Pia de Granollers cantaran nadales a la classe davant dels seus pares i familiars.

A les 15:15 h. obriran les portes de l’Escola i els pares podran anar pujant a les aules dels seus fills, s’asseuran  a les cadires i els nens es prepararan per cantar.

Els nens de quart cantaran les següents nadales: “És un desig”, “El petit vailet”, “Rudolph”, tocaran la cançó de “l’Himne de l’alegria” amb la flauta i recitaran un poema.

Esteu tots convidats !!!

rid                                                                                                      

                                                                                                              Aquest és el  

  Rudolph, el

 protagonista

  d’una de les

  cançons  

Aina Riu

Marc Roca

Carlos Barquero
Nadales

CELEBREM SANT JOSEP

DE CALASSANÇ

19 Escoles Pieen Sant Josep de Calassanç

El 24 de novembre van celebrar tota l’Escola Pia des celebr Granollers la festa de Sant Josep de Calassanç.

Primer, els alumnes, en diferents torns, van sortir a ballar i cantar al pati i, a continuació, van fer un esmorzar compartit a cada classe que consistia en que cadascun havia de portar menjar i el posaven a les taules de la classe.

Un cop finalitzat l’esmorzar, van començar a fer la part del pessebre que adornarà el pis de Cicle Mitjà. Van venir els alumnes de 4t d’ESO i els de 1r de Batxillerat per a donar idees i ajudar als alumnes de la classe.

A la tarda els alumnes de 4t van fer una gimcana on van haver de buscar cartolines de colors amagades per diferents llocs del pati que al darrere tenien una pregunta o una prova per resoldre. Consistia a  aconseguir fer totes les proves i respondre les preguntes.

Qui tenia totes les proves fetes guanyava. Cada cinc proves resoltes s’aconseguia una peça d’un puzle. Qui les tenia totes feia el puzle on es veia una imatge referent a Sant Josep de

Calassanç. Els grups eren de 3 o de 4 persones barrejades de les quatre classes.

David Cañas

Nora García

Roger Pernal

Marta Sánchez

Sant Josep

 

By ELCRIT