S’acaba el curs però res s’atura, i la biblioteca la tenim ocupada per petits, grans investigadors.
Des de fa unes 4 setmanes els alumnes de 1r de primària han estat observant els guppys. Cada aula té una peixera amb uns 8 o 10 guppys. Durant uns dies han estat observant i cuidant els peixos. Ara ha arribat el moment de respondre els seus dubtes. Una de les activitats per fer la recerca és que els alumnes venen a la biblioteca.
Hem fet un petit joc per a què aprenguin la diferència entre llibres de coneixement i de ficció. D’una pila de llibres havien de seleccionar quins eren els d’imaginació i quins els de coneixement per així poder treballar amb els llibres adequats, poder fer la recerca i respondre les seves preguntes. També han pogut consultar un petit dossier elaborat per les mestres.
Durant aquestes sessions hem constatat que a partir del que han observat diàriament, de la lectura, de la visualització dels llibres i del seu propi raonament, els alumnes han pogut donar resposta a molts dels seus dubtes.
M’agrada molt veure com els hi agrada consultar els llibres i poder descobrir allò que necessiten o allò que no s’esperaven.