Quan ens fixem en les lletres del SUṀṀEM, si ens les mirem bé, observem que a sota hi ha dues paraules que les acompanyen: APRÈN I CONVIU.
A vegades passen desapercebudes… Però resulta que aquesta expressió és anterior al propi nom del SUṀṀEM. De fet volen comunicar la pretensió final del Projecte, en són l’essència.
Si ens hem embrancat en aquest procés d’innovació, de la qual l’Escola Pia de Granollers n’és capdavantera, no és per altra cosa que les que expressen aquelles dues paraules.
Si els mestres i educadors de l’Escola fan aquest esforç, no sempre fàcil, que implica a més d’il·lusió, molta feina, és perquè entenen clarament que a l’escola, els nostres joves i infants, hi han de trobar espais per créixer com a persones que saben viure i conviure, i espais per aprendre i aprendre a aprendre des de la motivació i el rigor.
Volem en definitiva assegurar que el procés educatiu que viu TOT l’alumnat, a les nostres escoles, sigui una experiència reeixida, connectada amb la vida i l’entorn, que els ajudi a ser persones compromeses amb elles mateixes, coherents i implicades en la construcció d’una societat millor.
Una vivència educativa que els faci créixer i els empenyi a pensar, a reflexionar, a ser persones creatives i a fer-ho amb profunditat.
L’escola repetitiva i selectiva, ha deixat de tenir sentit, ha deixat de ser útil i necessària, més enllà de les nostàlgies.
L’experiència que hem iniciat, després de l’anàlisi del primer any d’experiència, ens diu que la ruta és bona, que cal continuar el camí. Però que cal estar amatents, contrastar el full de ruta, avaluar-lo, avaluar-nos, ser estrictes amb nosaltres mateixos, refer el camí si cal…. però avançar amb fermesa.
Som conscients que el repte és important, que és tracta d’un camí més que d’un punt definitiu d’arribada.
Educar és això: voler anar lluny i caminar per arribar-hi!
Pere Vilaseca.
Cap de l’Àrea de Projecte Educatiu